نگارش قرارداد را به تنهایی انجام ندهید
نوشته شده توسط : shaapaarak

اگر از افرادی باشید که در حوزه‌ی تجارت و بازرگانی فعالند حتما تا به حال از مشاوره با وکیل قراردادهای تجاری بهره برده‌اید. عقد قرارداد، یکی از مهمترین فعالیت‌های مورد نیاز تجاری پیش از هر نوع همکاری‌ می‌باشد. همیشه به اشخاص توصیه شده است تا برای عقد و نگارش قرارداد با وکیل قرارداد مشاوره نمایند.

متأسفانه هر روزه در فضای جامعه شاهد هستیم که اشخاصی با توافق لفظی و دوستانه قبول کرده‌اند تا کاری را به شکل حرفه‌ای برای کارفرما انجام دهند. با این وجود و با تحویل به موقع تعهدات یاد شده به طرف مقابل، وی از انجام توافقات و امانت‌داری استنکاف ورزیده و به بهانه‌ی مدون نبودن توافق از زیر مسئولیت آن شانه خالی می‌کند. در این حالت شما می‌توانید با نگارش قرارداد پیش از توافقات لازم از چنین شرایطی پیشگیری کنید.

نحوه نگارش قرارداد

در کنار مشابهت ذاتی انواع قرارداد، در رسته‌های مختلف صنعت، تجارت و غیره به دلیل تفاوت‌های حادث، تغییراتی نیز در جزئیات و بدنه‌ی نگارش قرارداد اتفاق خواهد افتاد. از همین رو است که وکلای مشاور تنظیم قرارداد در هر صنعت، به طور تخصصی به فعالیت می‌پردازند تا توانایی دفاع از منافع موکل خود را به نحو احسن داشته باشند.

از پرکاربردترین قراردادهای رایج که تقاضای نگارش قرارداد آنان هر روز رو به افزایش است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرارداد اجاره ملک، مانند املاکی که ایرانیان برای کسب اقامت کشورهای دیگر اجاره می‌کنند.
  • قرارداد پیمانکاری، که جزئیات آن بسیار تحت تأثیر شرایط پروژه‌ی مورد نظر است.
  • قراردادهای خرید و فروش کالا یا اخذ و ارائه‌ی خدمات و یا نمایندگی فروش
  • قراردادهای عدم افشاء اسرار، لایسنس، بی‌او‌تی، جوینت ونچر و قراردادهای حاوی توافق برای طراحی محصول، تحقیق و توسعه، انتقال فناوری و یا سرمایه گذاری

مشاور نگارش قرارداد

آیین نگارش قراردادها

ترتیب تأثیر قوانین مختلف بر تنظیم و نگارش قرارداد به ترتیب زیر است. در صورتی که هیچ یک از قوانین ذیل نتواند شرایط را به خوبی تبیین و داوری کند، بنا به اصل 167 قانون اساسی، قاضی ملزم به تفسیر و رأی به نظر خواهد بود.

  • در صورت وجود قانون آمره همان ملاک است. مشروح در ماده ٩٧۵ قانون مدنی
  • در صورت فقدان آن توافق طرفین ملاک است. نص ماده 10 قانون مدنی.
  • در صورت سکوت قرارداد عرف حاکم است. مشروح در مواد ٢٢٠ و ٢٢۵ قانون مدنی.
  • در صورت نبود عرف خاصی، قانون تکمیلی اعمال خواهد شد. نص ماده ٢٢٠ قانون مدنی.

قانون نگارش قرارداد

بهترین راهنمای نگارش قرارداد

با مشاوره از وکلای قرارداد حوزه‌ی تجارت به خصوص در امر تنظیم و نگارش قرارداد می‌توانید اطمینان یابید که شرایط قرارداد به هیچ عنوان در آینده بر علیه شما مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. علاوه بر آن وکیل قراردادهای تجاری می‌تواند منافعی را در قرارداد برای شما متصور گردد که شاید در حالت عادی به مخیله‌ی یک فرد عادی نیز خطور نکند. 

وکیل فعال در حقوق قرارداد در شرایطی که امکان نقض مفاد قرارداد و یا اهمال‌کاری در آن‌ها مطرح است به موکل خود خدمات مشاوره حقوقی در امور دعاوی نیز ارائه دهد. مزیت قرارداد و مشاوره با وکیل قرارداد در چنین مواردی این است که متن قرارداد از نظر قانون‌گذار لازم‌الاجراست و می‌تواند برای فرد مقابل مسئولیت کیفری یا حقوقی ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت شهرداد مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: نگارش قرارداد ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: